Fremleje


Hvis du vil fremleje hele eller dele af din lejlighed


Med henvisning til både andelsforeningens vedtægter (§ 12 om fremleje) og referatet af  generalforsamling 2012, vil bestyrelsen bede samtlige beboere, andelshavere såvel som lejere, om at meddele bestyrelsen skriftligt, når I fremlejer helt eller delvist.

Vi har brug for følgende oplysninger:
  • Fremlejer navn og kontaktinformation.
  • Om det er en del af eller hele lejligheden der fremlejes.
  • Hvor lang tid – hvilken periode (max. 2 år).
  • Adresse, telefonnummer og e-mail adresse til jer selv, eller en evt. kontaktperson.
  • Kopi af fremlejekontrakten (dog ikke ved helt korte fremleje-aftaler under 14 dage)
Det gælder dog både almindelige og helt korte "fremlejemål" f.eks. Airbnb, hvor bestyrelsen skal have navn og kontaktinfo på en fremlejer i tilfælde af støj, vandskader, manglende boligafgiftsbetalinger, affald eller andre akutte problemer i tilknytning til lejligheden. Dertil kommer, at brandmyndighederne skal vide, hvem der bor hvor. Derfor er det til alles bedste, at bestyrelsen samt boligforeningens administrator kan kontakte andelshaveren/kontaktpersonen og fremlejeren.

Bestyrelsen blander sig ikke i hvor meget en fremlejer betaler i husleje.

OBS: Man kan højest fremleje hele sin lejlighed ud i 2 år til samme person, men ellers vil bestyrelsen ikke blande sig i, hvem der fremlejes til.

Ved fremleje af enkelte værelser er der ingen tidsbegrænsning. Hvis man ikke meddeler bestyrelsen, hvem man fremlejer til, er det en misligholdelse af vedtægterne. Andelshaver er ansvarlig for at husordenen overholdes, også når man er bortrejst.

Venlig hilsen 
/ Bestyrelsen


Ingen kommentarer:

Send en kommentar